Translate

söndag 25 september 2011

Lidingöloppet klart=klassikern KLAR!!!!!!!!!!

Lördag kl 13 gick startskottet för grupp 4 i Lidongöloppet, jag var avslappnad och redo för uppgiften för dagen. Trångt på sina ställen under loppet gör att det blir ett ryckigt tempo och svårt att hålla jämn fart. Första milen gick på 55:42 och var riktigt behaglig att löpa. Andra milen gick på 59:15 och var mindre behaglig pga att det började kännas i övre fästen lår och vader. Sista milen gick på 1:10:00, var bara att försöka hålla igång benen så att man inte skulle förlora för mycket tid, sluttid 3:04:56(mitt mål var 3 timmar). Wickman startade 10 minuter efter mig och kom ikapp när det var 200m kvar, susade förbi och trodde att jag skulle släppa honom bara sådär. Smög upp rygg på han och väntade tills det var 30m till mål och satt in stöten, 20m kvar så var jag förbi, 15m kvar så sa vaden att jag ska ge fan i att spurta när jag knappt kan springa den sista milen och vaden vann, Wickman förbi när vaden straffade mig och tog även spurten.Wickmans tid blev 2:54:53. Höll på att glömma, KLASSIKERN ÄR KLAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar